9 Ocak 2013 Çarşamba

SEO - Search Engin Optimization Nedir





Search Engin Optimization Google ın giderek yayılması ile birlikte ortaya çıkmıştır.

Seo, anlamı 'Arama Motoru Optimizasyonu' olan 'Search Engin Optimization' kelimesinin baş harflerinden oluşmaktadır. İnternet sitelerinin veya sayfaların, arama motorunda üst sırada yer alması için yapılan tüm çalışmaları içermektedir.

Seo'nun öncelikli amacı; açılımından da anlaşılacağı üzere, arama motoru optimizasyonu ile, websitelerde yer alan bilgi, hizmet ya da satışların daha çok sayıda hedef kitleye ulaşabilmesini sağlamaktır.

Sitelerin normal yöntemlerle elde edemeyecekleri web popülerliğine, Seo ile doğal gibi algılanan yollar kullanılarak ulaşılır. Sağlanan bu popülarite beraberinde arama motorları sıralamalarında artışı da getirir.

Peki, bir websiteye bu optimizasyonu nasıl uygularız.

Sitelere SEO uygulayabilmek için; SEO nedir öğrenmek ve biraz da olsa yaratıcı olmak, arama motorlarında aranan kelimelerde daha üstlerde çıkabilmeye yetecektir. Kişiler herhangi bir bilgiyi arama motorlarında en fazla ne şekilde arıyorlarsa, konu başlıklarının o şekilde yapılması web siteye daha fazla hit sağlayacaktır. SEO nasıl yapılır? sorusuna karşı ise, binlerce madde yazılsa yeterli gelmez. Kısa kısa anlatmaya çalışalım…

Bu 2 esas faktör, arama motorlarında sıralamayı belirler:

1- On Page Faktör: Sayfalarda yapılabilecek optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.
2- Off Page Faktör: Sayfalar harici, bizim elimizde olmayan faktör. Sayfaya farklı web sitelerden verilen linklere bağlı olan, Pagerank adı verilen etkendir.

Seo Google kullanımının giderek yaygınlaşması ile birlikte meydana çıkmıştır. Her gün milyonlarca kullanıcı googledan çeşitli aramalar gerçekleştirmekte ve sitelere ulaşmaktadır.

Örnek; ikinci el bir araba almak isteyen kişi arama motorunda 'ikinci el araba' veya 'ikinci el araba satın al' kelimeleriyle arama yapacak ve karşısına çıkan sonuçlardan birinci sayfada, öncelikle de ilk sırada yer alan sonuca tıklayacak ve ilgili siteye girecektir. Bir olasılıkla da bu siteden bir araba satın alacak ve website sahibi para kazanacaktır. Bir günde yüzlerce hatta binlerce araba almak isteyen kişi googleda arama gerçekleştirecek ve görüntülenen ilk sonuçlara tıklayacaktır. Bu sebeple, googlda istenilen kelimelerde ilk sayfada ilk sırada yer almak site sahibi için çok önemlidir.

Burada dikkatli olunması gereken detay, Seo yalnızca arama motorlarında, doğal arama sonucunu etkileme amaçlı yapılan çalışmalardır. Adwords ile tıklamaya ödeme yaparak, sponsor biçiminde arama sonucunda karşılaşılan sonuçların optimizasyonu, Seo'nun konularından değildir.

İnternet kullanıcılarının, çoğu zaman başlangıç noktası bir arama motoru ve bu da çoğunlukla Google arama motorudur. Bir konu araştırırken, herhangi bir ürün almadan evvel, bir sinema filminin yorumlarına göz gezdirmek için, hatta aklımıza gelen neredeyse tüm konularda bir arama yaparak, istediğimize ulaşıyoruz. Karşımıza gelen arama sonuçları hangi kriterlere göre sıralanmaktadır?

Googleda üst sıralarda yer alabilmek için bir web sitenin, Seo çalışmasına başlanmadan önce google algoritmasını yakından anlamak ve gelişmelerini yine yakından takip edebilmek gerekmektedir. Seo alanını zor bir çalışma alanı durumuna getiren de sıklıkla güncelleniyor olması. Bundan bir yıl önce Seo için çok önemli sayılan optimizasyon yöntemlerinin bir kısmı şimdi ya tamamen değerini kaybetmiş veya azalmıştır. Bundan dolayı Seo konusu|, düzenli takip ve güncelleme gerektiren bir konudur. Google ın algoritmasını ve arama motorlarının işleyişini çok iyi anladıktan sonra, websitenin, projenin ve optimizasyonda kullanılacak kelimelerin seviyesine göre bir yol haritası oluşturup çalışmaya başlanmalıdır.

Her bir Seo projesinde öncelikle yapılması gereken; anahtar kelime ve rakip analizidir. Anahtar kelime çalışması yanlış olan bir Seo projesi, hiçbir zaman hedeflenen sonuca ulaşmaz.

İnternetin her alanda yaşamımıza etki etmesiyle, arama motorlarının önemini daha fazla anlamış oluyoruz. Hele ki Google'ın, neredeyse tüm internet kullanıcıları tarafından başvurulan bir kılavuz olması sebebiyle, bu farklılık ile beraber arama motorları pazarındaki çekişme de yükselmiştir. Web sitesi sahipleri için de Google yine öncelikli hedef durumuna gelmiştir.

Var olan bu rekabet ortamı içinde yer alan site sahiplerinin bir müddet reklam alanlarını tercih etmesi sonucu elde edilen geri dönüşler, internetin ne kadar önemli bir reklam kaynağı olduğunu her gün biraz daha fazla doğrulamış ve bu sayede doğal aramalarla web sitelerinin Google gibi arama motorlarında üst sayfalarda yer almasının sağladığı yarar fark edilmiştir. Tüm bunlara ilaveten, internet kullanımının daha da bilinçli hale gelmesiyle, kullanıcılar kaliteyi göz ardı etmeyerek, sponsor reklam bölümlerindeki sitelerden ziyade ilk sıralardaki siteleri tıklamaya başlamıştır. Bu gelişme de site sahiplerini, Seo çalışması ile sponsor reklam alanı ücretlerinin külfetinden kurtularak, üst sıralarda daha çok ziyaretçi almanın peşine düşürmüştür. Uygulanacak olan Seo çalışması, bu rekabet nedeniyle çeşitli metotlarla desteklenmelidir ve doğru olan SEO teknikleri kullanmaya önem gösterilmelidir.

Bir web sitesinde; seo , Google ile uyumu ve tasarımı, hatasız biçimde birleştiğinde, en büyük ticari merkez olması mümkündür.
LİNK: http://www.internetkazanclari.com/haber/haberdetay/1-SEO_-_Search_Engin_Optimization_Nedir.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder